Home Top Ad

InfoRakyatKini

DAP jangan kurang ajar - PKR

Farhash (kiri) beri amaran kepada Eric (kanan) jangan kurang ajar. Foto Suara Merdeka 

KUALA LUMPUR
: Setelah diasak dengan kritikan susulan sokongan terhadap Belanjawan 2021, PKR memberi amaran kepada Pemuda DAP (DAPSY) supaya berhati-hati dalam tegurannya terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Setiausaha Politik kepada Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menegaskan kenyataan Setiausaha DAPSY, Eric Teh Hoong Keat hanya mengundang perpecahan Pakatan Harapan (PH). 


Beliau turut menempelak cadangan untuk DAP ‘berpisah’ dengan PKR, yang disifatkan sebagai merendahkan kepercayaan dan kesetiaan kepada pemimpin.


“Belanjawan 2021 masih belum diluluskan dan usaha pembangkang belum dipatahkan lagi.


“Kita hanya mengambil langkah jangka masa panjang dan berharap rakyat memahami serta bersabar buat masa ini,” katanya dalam kenyataan di sini.


Tindakan Anwar yang juga Ketua Pembangkang pada Khamis lalu yang memberi arahan saat akhir supaya PKR dan DAP tidak menyokong undi belah bahagi mencetuskan rasa kurang senang ahli dan penyokong kedua-dua parti berkenaan.


Anwar mempertahankan keputusan itu dengan berkata pembangkang masih punya peluang untuk membantah peruntukan berkenaan menerusi sidang akan datang melalui mesyurat jawatankuasa peringkat kementerian.


Malah Ahli Parlimen Port Dickson itu mengakui bersetuju dengan pindaan yang dibuat ke atas Belanjawan 2021 selepas kritikan dan pandangan disuarakan kepada kerajaan.


Bagaimanapun DAPSY, seperti yang digesa Eric mahu kepimpinan DAP mempertimbangkan untuk berpisah dengan PKR sekiranya Anwar enggan meminta maaf secara terbuka kerana gagal sepakat melakukan undi belah bahagi terhadap Belanjawan 2021.


Katanya lagi DAP perlu menyusun semula pasukan pembangkang untuk menjadikannya lebih berkesan.

DAP jangan kurang ajar - PKR DAP jangan kurang ajar - PKR Reviewed by admin on 12:32 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list