Home Top Ad

InfoRakyatKini

WARISAN bosan dengan Anwar


KUALA LUMPUR
: Kesemua Ahli Parlimen dari Parti Warisan Sabah (WARISAN) sengaja tidak hadir ke Persidangan Dewan Rakyat hari ini kerana memboikot Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Ia berikutan tindakan saat akhir Anwar ketika persidangan Dewan Rakyat, Khamis lalu yang menggagalkan undi belah bahagi dijalankan terhadap Belanjawan 2021.


Ketua Whip WARISAN, Datuk Rozman Isli memaklumkan kesemua Ahli Parlimen berada di Kuala Lumpur namun enggan menghadiri persidangan hari ini kerana mahu menghantar isyarat kepada kepimpinan Pakatan Harapan (PH).


"Kami dah penat dengan apa yang berlaku dalam blok pembangkang.


"Dan buat masa ini keputusan kami ialah, kami tidak akan menyertai sesi undi belah bahagi," katanya memetik Malaysiakini.


Rozman yang juga Ahli Parlimen Labuan mendakwa pihaknya berasa kecewa dengan pendirian Anwar.


Terdahulu, kedua-dua Rang Undang-Undang Perbekalan 2021 bagi Kementerian di Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Kewangan diluluskan di Dewan Rakyat pada hari ini.


Dalam pada itu Rozman memaklumkan Warisan sangat kecewa apa yang terjadi di Dewan Rakyat, Khamis lalu.


"Tanpa membuat sikap begini, pembangkang seperti tidak sedar perlunya keputusan tegas dibuat.


"Seperti apa yang berlaku pada Khamis yang lalu, kami diberi pemberitahuan pada saat-saat terakhir. Ia mengecewakan,” katanya.


Sehubungan itu WARISAN mendesak PH segera memilih pemimpin baru kerana percaya jika keadaan seperti itu berterusan maka ia akan memberi kesan kepada peluang pembangkang menghadapi pilihan raya umum (PRU).


"Tanpa arah tuju yang jelas dan tanpa perpaduan yang ketara, saya tak fikir kita mampu bersaing dalam PRU akan datang.


"Maka sebelum berdepan perang sebenar, kita perlu memberi sedikit isyarat, sedikit langkah bagi memastikan semua pihak dalam pembangkang mula sedar di sana perlu kepimpinan yang kuat dalam blok pembangkang.


"Warisan dah bosan dengan perbalahan dalaman dan beras pembangkang perlukan kepimpinan baru. Ada ramai pemimpin muda sama ada dalam PKR atau parti lain," katanya.

WARISAN bosan dengan Anwar WARISAN bosan dengan Anwar Reviewed by admin on 11:51 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list