Home Top Ad

InfoRakyatKini

Dr M Akui Pemimpin PH Lemah


.
KUALA LUMPUR – Menjelang setahun Kerajaan PH pada 9 Mei ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui pimpinannya kebanyakan masih baharu dan lemah.


Malah, menurut Pengerusi PH itu, kebanyakan menteri dan timbalan menteri PH sering mengeluarkan kenyataan kenyataan yang memantulkan refleks yang buruk kepada kerajaan.

“Saya mengakui bahawa ramai antara kami (pemimpin PH) masih baharu dan adakalanya mengeluarkan ucapan atau kenyataan yang memantulkan imej buruk semula kepada PH.


“Tetapi bagilah kami masa dan peluang kerana mereka dah 60 tahun menjadi pembangkang kerajaan.

“Lagipun PH baru nak masuk setahun, belum setahun lagi pun, masih berbaki dua bulan. Malah, saya tidak fikir semua pemimpin dalam blok BN hebat dan pakar, kadang-kadang mereka juga melakukan kesalahan bodoh, termasuk juga Perdana Menteri,” katanya ketika ditemui media selepas Mesyuarat Pertama Penggal Kedua Parlimen ke-14, di sini hari ini.

Pada 9 Mei ini, genap setahun pemerintahan PH setelah berjaya merampas kerajaan daripada BN selepas memenangi PRU14 tahun lalu.

Bagaimanapun, sepanjang meniti setahun pentadbiran, PH menerima kritikan hebat daripada pembangkang dan rakyat kerana manifesto yang belum lunas dan kenyataan spontan pemimpin yang sering menjadi bahan persenda netizen.

.
https://www.sinarharian.com.my/article/17426/BERITA/Nasional/Pemimpin-PH-masih-mentah-bagi-mereka-masa-peluang
.
Dr M Akui Pemimpin PH Lemah Dr M Akui Pemimpin PH Lemah Reviewed by admin on 7:25 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list