Home Top Ad

InfoRakyatKini

Nik Zawawi Cabar Mujahid Berdebat Isu Wajib Tolak PH

Saya Sangat Mengharapkan Agar Dialog Antara Saya Dengan Sahabat Karib Saya Dato' Sri Dr. Mujahid Bin Yusuf Rawa Diterima Oleh Beliau - Nik Zawawi


.
ASSALAMUALAIKUM WRT. WBT.

KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA.

Saya sangat bangga dengan sikap keterbukaan rakyat Malaysia yang mula bertegas untuk mencari kebenaran dan menolak adudomba politik murahan. Situasi ini menjadi matang selepas rakyat membuat perubahan drastik melalui pilihanraya ke14 yang lalu.

Kebanyakan rakyat membuka mata dengan tekun dan bergerak pantas kehadapan serta membaca apa saja pergerakan dan kenyataan politik semua parti-parti yang ada demi untuk mereka membuat perhitungan matang dalam pilihanraya akan datang.

Saya secara khusus turut menilai perkembangan negara dari berbagai aspek yang kebanyakan gagal dan bakal menghambat rakyat kearah penderitaan kehidupan dan kehancuran peradaban agama dan bangsa sehingga dengan tegas saya mengatakan "MENJATUHKAN KERAJAAH PH HUKUMNYA WAJIB" Tanpa saya jangka kenyataan ini menarik perhatian ramai yg cinta kepada kedamaian dan kemakmuran hidup duniawi dan ukhrawi. Tidak asing juga kritikan yang pedas kepada kenyataan saya ini. Ada yang mencabar saya berdialog dan ada yang membuat laporan polis. Yang anehnya golongan pertengahan yang ribut bercakap dan menawar diri untuk berdialog.

Bagi saya dialog dengan semangat untuk mencari jalan penyelsaian Islam adalah sangat baik. Dialog profesional ini sangat berkesan kalau diadakan antara tokoh-tokoh politik TERTINGGI yang mampu merubah halatuju politik dan pemerintahan Negara sangat memberi infak positif untuk semua.

Berpaksikan kepada mencari kebaikan untuk semua SAYA SANGAT MENGHARAPKAN AGAR DIALOG ANTARA SAYA DENGAN SAHABAT KARIB SAYA DATO' SRI DR. MUJAHID BIN YUSUF RAWA DITERIMA OLEH BELIAU.

Saya bukan mencabar beliau dalam hal ini. Cuma saya mengajak berdialog secara harmoni untuk mencari jalan penyelsaian Islam dalam polimik politik negara. Saya tidak berhasrat untuk mencari kemenangan atau publisiti murahan. Kalau sekiranya perlu dibuat dialog dengan pimpinan lain yg lebih tinggi pun lebih baik untuk Islam dan ummahnya.

Sekali lagi saya menyeru agar ruang dialog secara terbuka dan beradap sentiasa subur di dalam Negara kita.

Sekian, dari insan daif:
Dr. Nik Zawawi bin Salleh.
Su Majlis Syura Ulamak,
Ketua Dewan Ulamak PAS Malaysia.
https://www.facebook.com/134350940016055/posts/2274220579362403/
.
Nik Zawawi Cabar Mujahid Berdebat Isu Wajib Tolak PH Nik Zawawi Cabar Mujahid Berdebat Isu Wajib Tolak PH Reviewed by admin on 7:39 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list