Home Top Ad

InfoRakyatKini

Jom Berkongsi Semangat Sayangi Malaysiaku

Malaysia Bersih Dari Makhluk Perosak Impian Kita


.

Jom Berkongsi Semangat Sayangi Malaysiaku



DALAM mengisi dan mengekalkan kemerdekaan Malaysia, perbagai dugaan dan cabaran dihadapi oleh setiap golongan masyarakat dari pemimpin tertinggi negara; Yang di-Pertuan Agong, Perdana Menteri serta ahli Kabinet sehinggalah kepada rakyat marhaen. Begitu juga dengan kepelbagaian bangsa; Melayu, Cina, India, Orang Asal dan etnik-etnik Sabah dan Sarawak, bermacam ragam dan cara berfikir. Harmoninya Malaysia.

Sayangi Malaysiaku: Malaysia Bersih sememangnya satu slogan yang amat tepat dalam mengharungi dunia tanpa sempadan yang kadang kala kita lupa sesuatu yang asas. Bersih bukan hanya zahir semata tetapi batin (dalaman) juga amat penting. Kebersihan sebahagian daripada iman. Sebelum solat, wajib terlebih dahulu bersih dari sebarang kotoran najis. Begitu juga sebelum melakukan ibadah khusus dan umum yang lain.

Malaysia Bersih dari fahaman-fahaman yang bercanggah dari amalan agama Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan seperti fahaman komunisme. Komunisme ini bukan hanya bercanggah dari ajaran Islam, malah agama-agama lain seperti Kristian, Hindu serta Buddha menolak fahaman ini.

Umum mengetahui, komunis di Malaysia adalah pengganas yang cuba merampas kuasa pemerintahan Tanah Melayu melalui perperangan gerila yang menjadikan hutan Tanah Melayu sebagai pusat pemerintahan serta merekrut komunis Malaya. Berpuluh ribu askar Melayu serta pasukan keselamatan lain terkorban dibunuh oleh pengganas komunis. Tidak lupa juga berpuluh ribu dari mereka yang cacat dan hilang upaya.

Sungai Semur, Gua Musang menjadi saksi keganasan pengganas komunis apabila membunuh 17 orang Askar Melayu dari 3 RAM dan 1 orang polis serta lebih 10 orang ditawan dan diseksa pada 25 Mac 1950. Tugu peringatan pertempuran Sungai Semur telah dibina dan lakon semula pertempuran ini dipertontonkan pada tahun 2002. Masih ada Askar Melayu yang masih hidup (4056 Lkpl Wahab Hamid dan 3999 Pbt Salleh Nahu) menceritakan betapa mereka diseksa dengan sangat dahsyat saat ditawan. Pengganas komunis meletakkan senjata pada tahun 1989 dan menjadi satu satunya negara yang menewaskan pengganas komunis. Hebat Pasukan Angkatan Tentera Malaysia!

PAS Negeri Sembilan rasa terkilan apabila ada pihak-pihak tertentu cuba membela pengganas komunis ini. Suara pembelaan ini bukan datang daripada rakyat biasa, tetapi kita pernah mendengar ada dalam kalangan Ahli Parlimen kerajaan PH baik yang memegang tali hidung sehingga kepada ekor cuba untuk membela pengganas komunis. Sememangnya kita tahu, di media sosial hangat diperkata kaitan beberapa ahli parlimen dengan ketua pengganas komunis Malaya, Chin Peng. Yang lebih menyedihkan, apabila ada dalam kalangan ahli parlimen yang beragama Islam menjadi 'ekor' kepada ahli parlimen yang cuba mengangkat pengganas komunis ini sebagai pejuang. Komunis selamanya adalah pengganas!

"Sayangi Malaysiaku: Malaysia Bersih"
"Islam Memimpin Perpaduan"

BADZLI BAKAR
Ketua Penerangan PAS Negeri Sembilan
15 Ogos 2019 – HARAKAHDAILY 15/8/2019

https://www.harakahdaily.net/index.php/berita/15-tanah-air/12526-sayangi-malaysiaku-malaysia-bersih
.
Himpunan Penyatuan Ummah #HPU914
Jom Berkongsi Semangat Sayangi Malaysiaku Jom Berkongsi Semangat Sayangi Malaysiaku Reviewed by admin on 10:12 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list