Home Top Ad

InfoRakyatKini

TANDA2 PH AKAN TEWAS PILIHANRAYA SEMAKIN JELAS?

Adakah Tun berjenaka atau cuba sembunyikan kerisauannya apabila beliau berkata ...

.

'Bertanding hari ini pun, kita boleh menang'



“WALAUPUN ada yang berkata kita akan kalah, tetapi kita yakin, kalau kita bertanding hari ini pun boleh menang juga,” kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau menyuarakan keyakinan itu selepas ada yang mendakwa Pakatan Harapan (PH) akan tewas dalam pilihan raya umum (PRU), sekiranya ia diadakan sekarang.

Dr Mahathir berkata, banyak tuduhan bahawa sekarang ini PH sudah tidak disukai oleh rakyat.

“(Dakwa mereka) kalau hari ini kita ada pilihan raya kita akan kalah. Jadi kita nak tahu sebab apa.

“Kita bincang panjang dan lebar berkenaan (hal itu) dengan di mana kesalahan kita dan kita dapati bahawa kesalahan tu tidak ada, tapi komunikasi kita tu kurang baik,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Presiden PH di Kuala Lumpur, hari ini.

Berkenaan gesaan memboikot produk bukan Bumiputera oleh segelintir pihak, beliau berkata, ia tidak memberikan kesan melainkan akan menimbulkan kemarahan sahaja.

“Mungkin ada orang yang cetek fikiran yang buat benda semacam itu, tapi tak berkesan, buat apa. Boikot satu senjata yang tak berkesan. Tak guna buat. Cuma timbul kemarahan saja.

“Jangan boikot barang sesiapa pun, Bumiputera ke, bukan Bumiputera ke,” katanya.

Mengenai keputusan kerajaan menghantar pulang lelaki warga Turki bersama isteri dan anaknya kerana didakwa terbabit dengan pengganas, Dr Mahathir berkata, tindakan itu diambil pihak polis.

“Mereka mempunyai bukti yang menyebabkan mereka berpendapat mereka ini tidak harus ada dalam negara,” katanya.

Menjawab soalan pemberita yang membandingkan dengan isu pendakwah kontroversi, Dr Zakir Naik, beliau berkata, kes dilayan mengikut asasnya.

“Berkenaan dengan Zakir Naik ni nak hantar ke mana... you (pemberita) kalau boleh cari tempat dia boleh pi, tolong bagi tahu kat saya,” katanya.

Media dalam talian hari ini melaporkan, pihak berkuasa Malaysia akan mengusir seorang guru sekolah Turki bersama isteri dan anaknya atas dakwaan terbabit dalam satu gerakan yang dilabelkan Ankara sebagai ‘pengganas’, hanya dua bulan selepas mereka diberikan perlindungan oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB).

Difahamkan Arif Komis, 43, dan keluarganya ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Dia dilaporkan terbabit dalam kumpulan Gulen, sebuah gerakan sosial berasaskan kepercayaan diilhamkan ajaran pendakwah Turki dan hidup dalam buangan, Fethullah Gulen.
.

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/08/491547/bertanding-hari-ini-pun-kita-boleh-menang
TANDA2 PH AKAN TEWAS PILIHANRAYA SEMAKIN JELAS? TANDA2 PH AKAN TEWAS PILIHANRAYA SEMAKIN JELAS? Reviewed by admin on 11:08 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list