Home Top Ad

InfoRakyatKini

Kes Langgar Syed Danial: Suami disambung reman, isteri bebas


 kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dengan niat


.

Kes Langgar Syed Danial: Suami disambung reman, isteri bebas



KUALA LUMPUR 17 Ogos- Reman seorang lelaki yang terlibat dengan perselisihan faham sehingga mengakibatkan Syed Muhammad Danial Syed Syakir maut dalam kemalangan berhampiran persimpangan Southville City di Lebuh Raya Utara-Selatan dekat sini pada 10 Ogos lalu disambung lima hari lagi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, tempoh reman lelaki berusia 40 tahun itu dilanjutkan sehingga 22 Ogos depan.

“Bagaimanapun, isterinya dibebaskan dengan jaminan polis susulan tempoh reman terhadapnya tamat hari ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Dalam pada itu, perintah lanjutan reman itu dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Mahkamah Sesyen dan Majistret Bandar Baru Bangi, Nurul Farhana Abdul Hamid.

Pada 11 Ogos lalu, media melaporkan pasangan suami isteri yang terlibat dengan perselisihan di jalan raya hingga mengakibatkan seorang lelaki maut ditahan reman selama tujuh hari.

Pergaduhan dikatakan berlaku akibat kemalangan kecil di tol Sungai Besi menghala selatan namun cuba dileraikan oleh beberapa pemandu lain sebelum semuanya kembali ke kereta masing-masing.

Mangsa bagaimanapun tidak berpuas hati sebelum keluar semula dari kereta dengan membawa sebatang kayu baseball dan memukul bahagian hadapan kereta suspek.

Suspek kemudian memandu kereta ke hadapan dalam keadaan tergesa-gesa dan terlanggar mangsa hingganya menyebabkan dia tersepit antara kereta dan penghadang jalan.

Mangsa telah dibawa ke Nilai Medical Centre sebelum meninggal dunia semasa dirawat dan kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dengan niat.- UTUSAN ONLINE
.
https://www.utusan.com.my/berita/jenayah/langgar-lelaki-suami-disambung-reman-isteri-bebas-1.955768
Kes Langgar Syed Danial: Suami disambung reman, isteri bebas Kes Langgar Syed Danial: Suami disambung reman, isteri bebas Reviewed by admin on 4:02 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list