Home Top Ad

InfoRakyatKini

Isyarat damai Muhyiddin menjelang Belanjawan 2021

Muhyiddin Yassin - Foto ihsan FB

KUALA LUMPUR
: Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa kesemua Ahli Parlimen termasuk pembangkang meletakkan keutamaan rakyat dan mengenepikan perbezaan politik supaya Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan 6 November ini mendapat sokongan penuh.


"Satu bentuk persefahaman boleh dirangka dalam kalangan Ahli-Ahli Parlimen untuk membolehkan Bajet 2021 diluluskan dengan sokongan Ahli Parlimen kerajaan dan pembangkang,” katanya.


Muhyiddin berkata demikan ketika menyampaikan perutusan khas situasi semasa Covid-19 hari ini.


Menyelami keperitan hidup rakyat dan kesan ekonomi negara yang terjejas akibat Covid-19, beliau berkata Belanjawan 2021 akan menekankan beberapa inisiatif penting termasuk peruntukan kepada agensi kerajaan, rakyat dan insentif kepada sektor korporat, industri dan perniagaan dalam menghadapi Covid-19 dan memulihkan ekonomi negara.


Muhyiddin berharap inisiatif yang akan diumumkan kelak dapat memberi kelegaan kepada rakyat Malaysia dalam menghadapi tempoh sukar ini.


“Saya memberi jaminan bahawa Kerajaan Perikatan Nasional akan terus mencari jalan terbaik untuk mengurus krisis besar yang sedang kita hadapi pada masa ini.


"Matlamat kita hanyalah satu iaitu untuk menang dalam melawan Covid-19 dan memastikan keselamatan dan kebajikan rakyat sentiasa terbela," katanya



Isyarat damai Muhyiddin menjelang Belanjawan 2021 Isyarat damai Muhyiddin menjelang Belanjawan 2021 Reviewed by admin on 6:45 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list