Home Top Ad

InfoRakyatKini

Saya tak melobi jawatan TPM - Hishammuddin

Hishammuddin Hussein. - Foto Ihsan FB

KUALA LUMPUR: Menteri Luar, Datuk Seri Hishammuddin Hussein menafikan beliau sedang melobi untuk dilantik dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.


Beliau merujuk kepada laporan akhbar berbahasa Cina, Sin Chew Daily yang mendakwa Bendahari Barisan Nasional (BN) itu berusaha mendapatkan jawatan berkenaan.


“Merujuk artikel Sin Chew Daily yang mengaitkan saya sebagai salah seorang calon Timbalan Perdana Menteri sekaligus mengundang pelbagai persoalan dan reaksi, saya ingin menyatakan bahawa saya tidak pernah mengadakan usaha ke arah perkara tersebut.


“Malah saya berterima kasih kepada parti kerana menyokong saya mewakili UMNO sebagai Menteri dalam kerajaan hari ini,” katanya dalam satu hantaran di Facebook hari ini.


Kebelakangan ini hangat diperkatakan bahawa UMNO akan menghantar nama calon bagi jawatan TPM, selepas parti itu meletakkan syarat sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Selain nama Hishamuddin, turut disebut-sebut sebagai calon adalah Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Naib Presiden, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakub.


Dalam pada itu, Hishammuddin yang juga Bendahari Agung Barisan Nasional (BN) menegaskan apa yang penting ketika ini adalah Sidang Parlimen, pembentangan Belanjawan 2021 dan penyelesaian terhadap pandemik Covid-19 yang memberi kesan besar terhadap rakyat dan negara.


Saya tak melobi jawatan TPM - Hishammuddin Saya tak melobi jawatan TPM - Hishammuddin Reviewed by admin on 3:03 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list