Home Top Ad

InfoRakyatKini

UMNO gagal namakan TPM, mahu fokus Covid-19

KUALA LUMPUR: Majlis Tertinggi (MT) UMNO malam tadi gagal mengumumkan sebarang keputusan berkaitan pelantikan Timbalan Perdana Menteri selepas lebih empat jam mengadakan mesyuarat khas malam tadi.


Ketika heboh diperkatakan bahawa seorang calon Timbalan Perdana Menteri akan diketahui malam tadi, sebaliknya hanya keputusan dan ketetapan yang berulang dimaklumkan kepada media.  


Sumber memaklumkan, persaingan sengit asalnya antara dua calon yang mempunyai sokongan tinggi dalam kalangan pemimpin UMNO adalah Timbalan Presidennya, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Naib Presiden, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakub.

Bagaimanapun kemasukan nama Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pada saat akhir telah 'mencacatkan' pemilihan calon sedangkan pada masa yang sama Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin awal-awal lagi menolak Presiden UMNO sebagai calon Timbalan Perdana Menteri berikutan sedang berhadapan dengan kes di mahkamah.


Sementara itu Ahmad Zahid dalam kenyataan yang diedarkan kepada media sejurus selepas selesai mesyuarat khas MT berkenaan hanya mengulang perkara-perkara penting yang sebelum ini sudah pun dimaklumkan oleh parti pucuk pimpinan parti berkenaan sebelum ini.


Antaranya ialah beliau menegaskan bahawa UMNO mahu Pilihan Raya Umum segera diadakan setelah pandemik COVID-19 terkawal dan berada di peringkat minimum.


"UMNO adalah sebuah parti yang dasar-dasarnya sentiasa memberikan keutamaan kepada agenda rakyat. Maka, semua anggota Kabinet yang mewakili UMNO terus kekal dalam Kerajaan dan beriltizam untuk terus menjaga kebajikan rakyat dan mempertahankan maruah parti," katanya.

UMNO gagal namakan TPM, mahu fokus Covid-19 UMNO gagal namakan TPM, mahu fokus Covid-19 Reviewed by admin on 11:41 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list