Home Top Ad

InfoRakyatKini

Ada 'gunting dalam lipatan' dalam jentera PH di PRK Cameron Highlands?


.
Ada 'gunting dalam lipatan' dalam jentera PH di PRK Cameron Highlands?

Sumber itu berkata "double agent" itu sering melengahkan perjalanan sesebuah program dimana akhirnya program itu sama ada dibatalkan atau tidak mendapat sambutan. - Gambar hiasan/BERNAMA
TANAH RATA: Masuk minggu kedua kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Cameron Highlands, cakap-cakap dari jentera Pakatan Harapan (PH) mendedahkan kononnya ada musuh dalam selimut dalam kalangan mereka.

Menurut satu sumber yang melabelkan individu itu sebagai "double agent" (ejen musuh), individu terbabit merupakan seorang yang memegang jawatan penting di dalam PH Cameron Highlands.

"Beliau ada pertalian dengan Barisan Nasional (BN) dan ada pertalian saudara dengan salah seorang pemimpin penting dalam UMNO.

"Kami tidak tahu tentang ini sebelum ini jadi kami memang menyokong penuh beliau, tetapi kebelakangan ini banyak program PRK kami seperti disabotaj," dakwa sumber itu kepada Astro AWANI.

Apabila diminta untuk menerangkan bagaimana individu itu mensabotaj program PH di sini, sumber itu berkata "double agent" itu sering melengahkan perjalanan sesebuah program dimana akhirnya program itu sama ada dibatalkan atau tidak mendapat sambutan.

Seorang lagi sumber berkata, individu itu sering meminta wang daripada pemimpin PH dan enggan meneruskan program tersebut sekiranya tidak mendapat peruntukan yang banyak.

"Kami sampai rasa malu dengan pemimpin PH yang turun berkempen di sini kerana 'spy' itu asyik minta duit. Kalau tak dapat wang yang banyak, beliau akan batalkan program.

"Ataupun sambutan program sangat hambar. Beliau juga jarang sekali berbincang dengan pihak pengurusan PRK apabila membuat program di sini," kata sumber itu lagi.

Astro AWANI akan mendapat pengesahan lanjut berhubung dakwaan itu dari pucuk kepimpinan PH.

Pengundi Cameron Highlands akan keluar memilih Ahli Parlimen terbaharu mereka pada 26 Januari ini manakala hari pengundian awal pada 22 Januari.

PRK empat penjuru ini menampilkan M. Manogaran dari Pakatan Harapan, Ramli Md Nor dari Barisan Nasional dan dua calon Bebas iaitu Wong Seng Yee dan Sallehudin Ab Talib.

Tag: UMNO, Barisan Nasional, Pakatan Harapan, Astro Awani, Cameron Highlands, pilihan raya kecil, PRK, PH, calon
.
http://www.astroawani.com/berita-politik/ada-gunting-dalam-lipatan-dalam-jentera-ph-di-prk-cameron-highlands-196431
Ada 'gunting dalam lipatan' dalam jentera PH di PRK Cameron Highlands? Ada 'gunting dalam lipatan' dalam jentera PH di PRK Cameron Highlands? Reviewed by admin on 4:44 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list