Home Top Ad

InfoRakyatKini

PPBM Bergolak. Wan Saiful dipecat.


.
PPBM Bergolak. Wan Saiful dipecat.
.
KUALA LUMPUR 7 Jan. – Laporan polis dan pendedahan mengenai pemalsuan dokumen melibatkan tuntutan ratusan ribu ringgit di pejabat Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Perlis mungkin menjadi punca kepada Wan Saiful Wan Jan digugurkan daripada jawatan setiausaha parti negeri itu.

Wan Saiful berkata, beliau digesa untuk menarik balik laporan polis tersebut tetapi tetap berkeras untuk tidak berbuat sedemikian.


“Baru-baru ini, saya membuat laporan polis mengenai pemalsuan dokumen melibatkan tuntutan ratusan ribu ringgit di pejabat Bersatu Perlis. Saya digesa untuk menarik balik laporan tersebut. Saya tidak pasti apa motifnya laporan itu mahu ditarik balik.


“Sebelum itu, saya juga telah bertegas untuk tidak mencampuri urusan mengaturkan pemberian kontrak kerajaan bernilai puluhan juta ringgit kepada syarikat yang melibatkan anak pemimpin Bersatu dari Perlis. Saya ditawarkan wang yang besar sekiranya membantu pengaturan kontrak tersebut. Saya enggan melakukan salah guna kuasa itu,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.


Hari ini, Bersatu Perlis memutuskan untuk menggugurkan Wan Saiful daripada jawatan setiausaha parti itu berkuat kuasa serta-merta.


Pengerusinya, Ameir Hassan berkata, notis mengenainya telah diserahkan kepada Pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) itu iaitu sejurus selepas barisan kepemimpinan mengadakan mesyuarat khas pada Sabtu lalu.


Katanya, keputusan tersebut diambil bagi memberi ruang kepada Wan Saiful untuk memberi tumpuan penuh kepada PTPTN.


Tambah Wan Saiful, beliau tidak akan bertolak ansur dalam hal integriti dan tidak akan tunduk kepada tekanan untuk mendapatkan wang dengan cara salah oleh mana-mana individu tanpa mengira jawatan yang dipegang di Perlis. 


“Hal ini menambah iltizam saya untuk membantu Bersatu di Perlis menjadi lebih baik. Saya akan terus bekerja untuk kebaikan parti. Malaysia baharu perlu disambung menjadi Perlis baharu,” ujarnya. -UTUSAN ONLINE

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/…/pendedahan-skandal-ratusan-ribu-…
© Utusan Melayu (M) Bhd
.
PPBM Bergolak. Wan Saiful dipecat. PPBM Bergolak. Wan Saiful dipecat. Reviewed by admin on 6:58 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list