Home Top Ad

InfoRakyatKini

Isu pekerja hina Agong: CISCO diberi tempoh 24 Jam


.
KUALA LUMPUR 8 Jan. - Cisco Systems (Malaysia) Sdn. Bhd. didesak supaya mengemukakan bukti kukuh jika benar individu bernama Eric Liew yang didakwa menghina bekas Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V sudah tidak lagi bekerja dengan syarikat berkenaan.

Justeru, Pemuda UMNO Selangor memberi tempoh selama 24 jam kepada Cisco Systems supaya berbuat demikian dalam usaha memastikan tiada lagi pihak cuba menggunakan kebebasan bersuara sesuka hati sekali gus mengabaikan Perlembagaan Persekutuan. 



Malah, Naib Ketua Pemuda UMNO Selangor, Amin Mohd. Shukor mahu Cisco Systems mencontohi sikap yang ditonjolkan Sri Utama Auto Sdn. Bhd. (Honda Sri Utama Auto) yang segera memecat pekerjanya, Caryn Yean selepas mengeluarkan kenyataan tidak sensitif berhubung kematian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd. Kassim dalam media sosial, baru-baru ini. 


Sambil menyifatkan kenyataan yang dikeluarkan Cisco Systems berhubung Eric Liew itu terlalu umum, Amin juga mahu Cisco Systems lebih bertanggungjawab dan lebih tegas dalam usaha mendidik pekerjanya supaya menghormati Perlembagaan. 


“Selepas mengadakan pertemuan dengan Pengarah Urusan Cisco Systems, Albert Chai sebentar tadi, beliau ambil maklum mengenai perkara ini dan memberi kerjasama yang baik. Cuma, apa yang saya tegaskan, kita beri tempoh 24 jam keluarkan bukti sama ada surat peletakan atau pemecatan jawatan Eric. 


“Kita juga harap mereka (Cisco Systems) mencontohi apa yang telah dilakukan Honda (Sri Utama Auto) sebelum ini kerana ini bukan perkara main-main. Perkara ini melibatkan mematuhi institusi diraja dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya. 


Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum mendesak bukti sama ada benar Eric Liew sudah tidak lagi bekerja dengan Cisco Systems dan diterima Albert di lobi Menara One Sentral, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/hina-agong-pemuda-umno-selangor-beri-tempoh-24-jam-kemuka-bukti-1.818280#ixzz5c1BOgKs8
© Utusan Melayu (M) Bhd
.
Isu pekerja hina Agong: CISCO diberi tempoh 24 Jam Isu pekerja hina Agong: CISCO diberi tempoh 24 Jam Reviewed by admin on 8:24 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list