Home Top Ad

InfoRakyatKini

ANWAR RISAU KEMPEN BOIKOT?

Apabila rakyat sudah nekad, bukan sahaja produk, pemimpin pun boleh diboikot. Dengarlah suara rakyat sebelum terlambat - IRK.
.

KEMPEN BOIKOT PRODUK BUKAN ISLAM TAK SIHAT - ANWAR

Presiden PKR Anwar Ibrahim menyifatkan kempen memboikot barangan bukan Islam sebagai satu langkah yang tidak sihat.

“Kalau mahu promosikan produk halal, itu boleh diterima. Tapi kalau mahu promosikan kempen yang boleh menimbulkan pertengkaran semacam ini, isu-isu antara kaum, ia tak sihat,” katanya kepada pemberita.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas meyampaikan ucapan dalam Persidangan Antarabangsa tentang Sejarah dan Budaya (ICHCC) kali keenam di Institut Antarabangsa Pemikiran dan Tamadun Islam (Istac) Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Menurut Anwar, sebagai umat Islam, adalah penting untuk mengeluarkan produk yang bagus dan membantu memudahkan umat Islam tetapi dalam masa sama, boleh diterima oleh semua pihak.
Iklan
“Tetapi, ada juga barang-barang yang diperlukan oleh Muslim, tetapi (dihasilkan oleh orang) Cina, yang boleh digunakan (halal).

“Jadi, konotasi perkauman yang digunakan (dalam kempen-kempen ini), pada saya tak sihat dalam masyarakat berbilang kaum dan bangsa ini,” katanya lagi.

Kebelakangan ini, kempen seperti memboikot barangan bukan Islam dan kempen menyokong produk keluaran Muslim semakin kencang di media sosial.
.
https://www.malaysiakini.com/news/490461
ANWAR RISAU KEMPEN BOIKOT? ANWAR RISAU KEMPEN BOIKOT? Reviewed by admin on 1:15 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list