Home Top Ad

InfoRakyatKini

WARGA CHINA DIUSIR SELEPAS SERANG PEGAWAI IMIGRESEN DI KLIA

Semoga penjawat awam kita selamat semasa menjalankan tugas di mana jua mereka berada - IRK.

.

Warga China Diusir Selepas Serang Pegawai Imigresen Di KLIA


SEPANG: Dua warga China diusir selepas mereka menyerang dua pegawai imigresen di Lapangan Terbang Antarabangsa KL 2 kerana menafikan mereka masuk ke Malaysia pada hari Sabtu.

Ketua Pengarah Jabatan Imigresen Datuk Khairul Dzaimee Daud berkata, kedua-dua mereka berusia 28 dan 30 tahun berada di kawasan pegangan selepas ditolak kemasukan berikutan percanggahan dalam dokumen perjalanan mereka.

Beliau berkata kira-kira pukul 12.30 pagi, dua pegawai imigresen menyedari bahawa lelaki warga asing itu telah menyimpang dari kawasan pemangku lelaki itu dan dilihat berbual dengan wanita berusia 33 tahun China yang ditahan di kawasan pegangan wanita.

"Ketika melihat ini, pegawai-pegawai pergi ke lelaki warga asing tersebut dan memberitahu mereka untuk kembali ke kawasan pemangku laki-laki. Walau bagaimanapun, beliau enggan mematuhi arahan dan bertukar menjadi agresif.

"Mereka menaikkan suara mereka sebelum menumbuk pegawai dan menolak mereka. Satu pergelutan berlaku dan kakitangan imigresen yang berdekatan turut campur tangan untuk membantu pegawai yang berumur 23 dan 25 tahun itu. Kedua-dua pegawai mengalami kecederaan bengkak dan ringan, "katanya.

Khairul berkata lelaki dan wanita itu disenarai hitam untuk masuk ke Malaysia.

Beliau berkata ketiga-tiganya telah dikeluarkan dengan notis "tidak mendaratkan" di bawah Seksyen 8 (3) Akta Imigresen untuk percubaan masuk yang mencurigakan dan tidak memenuhi kriteria penyertaan.

Khairul menambah kedua-dua pegawainya membuat laporan polis berhubung kes itu.
.
https://www.thesundaily.my/local/chinese-nationals-deported-after-fracas-at-airport-BD1324344
WARGA CHINA DIUSIR SELEPAS SERANG PEGAWAI IMIGRESEN DI KLIA WARGA CHINA DIUSIR SELEPAS SERANG PEGAWAI IMIGRESEN DI KLIA Reviewed by admin on 11:45 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list