Home Top Ad

InfoRakyatKini

BELUM NAMPAK HARAPAN ANWAR AKAN JADI PM?






Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan beliau perlu bekerja keras demi negara tanpa rasa penat. “Saya perlu bekerja..." - Dr M

.

'Saya perlu kerja' - Reaksi Tun Mahathir selepas lawatan kerja rasmi berturut-turut



KYOTO: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan beliau perlu bekerja keras demi negara tanpa rasa penat.

Ia disebalik lawatan kerja rasmi berturut-turut beliau ke beberapa buah negara bagi menarik masuk pelaburan dan mengukuhkan hubungan dagang.

“Saya perlu bekerja, jadi saya buatlah (lawatan rasmi berturut-turut). Jika saya sudah terhegeh-hegeh (tidak larat) dan tidak boleh lakukan kerja, saya tidak buatlah.

“Ramai bertanya kepada saya bilakah ahli politik perlu bersara? Saya kata pada usia 95, saya tidak pasti boleh atau tidak,” katanya sambil tersenyum.

Sewaktu melawat Sekolah Rendah Ritsumeikan awal pagi Sabtu, Dr Mahathir turut ditanya oleh wakil sekolah jika beliau kepenatan dan mahu berehat.

Jawapan Dr Mahathir bersahaja, “Saya okay,”.

Untuk rekod Dr Mahathir memulakan lawatan rasmi ke Kemboja pada 2 September selama tiga hari sebelum terbang ke Vladivostok Rusia pada 4 September bagi menghadiri Forum Ekonomi Timur dan bertemu beberapa pemimpin termasuk Presiden Rusia Vladimir Putin dan Perdana Menteri India Narendra Modi.

Beliau kemudian terbang ke Kyoto pada 5 September dan memulakan lawatan kerja selama tiga hari di bandar ini.

Dr Mahathir dijangka terbang ke New York untuk menghadiri Perhimpunan Agung PBB (UNGA) bermula 23 hingga 29 September.
.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/saya-perlu-kerja-reaksi-tun-mahathir-selepas-lawatan-kerja-rasmi-berturut-turut-216956
BELUM NAMPAK HARAPAN ANWAR AKAN JADI PM? BELUM NAMPAK HARAPAN ANWAR AKAN JADI PM? Reviewed by admin on 12:36 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list