Home Top Ad

InfoRakyatKini

KOMEN JELIK TERHADAP PERMAISURI: BUDAYA DARI MANA?

ada netizen sedih malah menyelar segelintir netizen lain yang mengeluarkan komen jelik disifatkan sebagai menghina institusi beraja dan meminta pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) segera mengambil tindakan.

Akaun ditutup, netizen sedih


PENUTUPAN akaun Twitter milik Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajjah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah iaitu @cheminahsayang yang disedari semalam, menjadi perdebatan hangat dan trending di media sosial.

Ada netizen yang berpendapat bahawa tindakan menyahaktifkan akaun Twitter kerana terdapat segelintir netizen mengeluarkan komen negatif mengenai perkongsian baginda.

Namun, ada netizen sedih malah menyelar segelintir netizen lain yang mengeluarkan komen jelik disifatkan sebagai menghina institusi beraja dan meminta pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) segera mengambil tindakan.

Raja Permaisuri Agong terkenal dengan sifat ramah dan berjiwa rakyat, malah baginda sering menggunakan akaun Twitter miliknya untuk berinteraksi dengan rakyat.

Tunku Azizah Aminah Maimunah gemar berkongsi saat gembira dan telatah baginda.

Kebanyakan netizen memang gemar melihat dan membalas ciapan baginda ada yang sehingga menjadi tular.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 12 September 2019 @ 10:06 AM

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/09/495856/akaun-ditutup-netizen-sedih
KOMEN JELIK TERHADAP PERMAISURI: BUDAYA DARI MANA? KOMEN JELIK TERHADAP PERMAISURI: BUDAYA DARI MANA? Reviewed by admin on 11:24 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list