KEMPEN BELI PRODUK MUSLIM NAMPAKNYA BERKESAN
nampaknya berkesan sebagai sebuah kempen apabila Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri telah memberi komen
.
SAMPAI KE MANA KEMPEN BELI PRODUK MUSLIM?
KEMPEN beli produk Muslim nampaknya berkesan sebagai sebuah kempen apabila Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri telah memberi komen tidak menyetujuinya.
Kata Dr Mahathir, ia adalah tindakan mereka yang cetek pemikiran dan menimbulkan api kemarahan.
Menteri Pembangunan Usahawan, Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof pula berkata, kempen itu tidak sesuai dengan konteks Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum.
Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Saifuddin Nasution pula mengulas, ia tidak mendatangkan keuntungan pada sesiapa.
Menteri itu juga berkata, beliau belum menerima laporan daripada mana-mana syarikat bahawa perniagaan mereka terjejas berikutan dengan kempen itu.
Boikot produk oleh pengguna merupakan salah satu senjata yang berkesan.
Seandainya ia tidak memberi kesan kepada jualan, kesan kepada imej sudah cukup untuk merisaukan tauke perniagaan dan pemegang saham syarikat yang terlibat.
Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/46323/KOLUMNIS/Sampai-ke-mana-kempen-beli-produk-Muslim
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf
.
KEMPEN BELI PRODUK MUSLIM NAMPAKNYA BERKESAN
Reviewed by admin
on
8:15 AM
Rating:
No comments