Home Top Ad

InfoRakyatKini

SETUJU JANGAN BOIKOT PRODUK ORANG, TETAPI TERUSKAN SOKONG PRODUK KITA!

Siapa lagi nak tolong orang kita kalau bukan kita sendiri? -IRK.

.

Boikot produk bukan Bumiputera tak untungkan sesiapa - Saifuddin



Gerakan memboikot produk keluaran bukan Bumiputera tidak mendatangkan sebarang keuntungan kepada sesiapa, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail.

Beliau berkata rakyat Malaysia seharusnya meraikan kepelbagaian masyarakat dan memanfaatkan kekuatan bersama terutamanya dalam soal ekonomi.

“Teras kepada kemakmuran negara ini adalah sifat saling hormat-menghormati dan mempercayai antara kita termasuklah ketika menjalankan urusan ekonomi.

“Sifat saling mendukung ini akan membantu aktiviti ekonomi negara dan menjadikan negara lebih unggul,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Karnival Jualan i-Keep di Kuala Lumpur hari ini.
Iklan
Mutakhir ini terdapat kempen dalam media sosial oleh segelintir pihak supaya memboikot barangan keluaran bukan Bumiputera dan membeli produk keluaran Bumiputera.

Pada Jumaat lalu, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak bersetuju dengan gerakan memboikot itu dan menyifatkan perkara itu hanya dilakukan oleh mereka yang berfikiran cetek.

Ditanya sama ada beliau ada menerima sebarang laporan mengenai keberkesanan kempen boikot tersebut, Saifuddin berkata beliau tidak menerima apa-apa maklumat.

“Tiada menerima apa-apa maklum balas sama ada ia telah berjaya atau ada kesan, (malah) dalam perjumpaan dengan persatuan atau pertubuhan pemborong dan peruncit semua macam biasa (tidak dibangkitkan),” katanya.

Sementara itu, Saifuddin berkata kertas kerja berkaitan Program Subsidi Petrol bersasar kepada golongan kumpulan berpendapatan 40 peratus terendah kini sudah siap dan beliau bakal membentangkannya kepada Kabinet dalam masa terdekat.

“Ia (kertas kerja) telah siap, kini kita perlu bentang pada Kabinet. Ini satu program baharu jadi kita perlu pandangan semua menteri,” katanya.

- Bernama
.
SETUJU JANGAN BOIKOT PRODUK ORANG, TETAPI TERUSKAN SOKONG PRODUK KITA! SETUJU JANGAN BOIKOT PRODUK ORANG, TETAPI TERUSKAN SOKONG PRODUK KITA! Reviewed by admin on 4:38 PM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list