Home Top Ad

InfoRakyatKini

REFORMASI DUA DEKAD - ANWAR SUDAH TIDAK RELEVAN JADI PM?

Anwar sudah cukup lama. Negara ini berkocak, berserabut, kacau dengan satu nama ini. Jadi, bukan pilihan rakyat untuk memilih dia jadi perdana menteri. Tak relevan dah - Ahmad Yahaya

.

ANWAR SUDAH TIDAK RELEVAN UNTUK JADI PM - PAS KEDAH


ALOR SETAR: Pas Kedah menganggap Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah tidak lagi relevan untuk diangkat sebagai Perdana Menteri bagi menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Itu tegas Pesuruhjaya Pas Kedah, Ahmad Yahaya, yang menjelaskan Ahli Parlimen Port Dickson itu bukan lagi menjadi pilihan utama rakyat pada saat ini untuk mengetuai kerajaan berikutan pelbagai masalah dalaman yang wujud dalam PKR itu sendiri.

Menurutnya, penolakan terbabit tidak bermaksud Pas Kedah menyokong Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali diangkat sebagai pengganti Dr Mahathir.

Sebaliknya, ia menyokong penuh kenyataan Timbalan Presiden, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man agar Parlimen dibubarkan dan diadakan pilihan raya semula.

"Anwar ni terus terang saya sebut (beliau) sudah cukup lama. Negara ini berkocak, berserabut, kacau dengan satu nama ini. Jadi saya kira, bukan pilihan rakyat (untuk) memilih dia jadi perdana menteri. Tak relevan dah.

“(Pilih Azmin, kah?) Tidak la juga,” ujar Ahmad.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Badan Perhubungan Pas Negeri di Kompleks Pas Kota Sarang Semut, pada Sabtu.

Dalam perkembangan sama, Ahmad turut menyifatkan pertembungan kuasa antara kedua-dua pemimpin tertinggi PKR ketika ini memberikan kelebihan dan keuntungan kepada pembangkang.

Namun, jika dilihat dari sudut kebajikan rakyat dan kemajuan negara, ia merupakan satu ancaman yang amat membimbangkan.

Pada Jumaat, krisis keretakan hubungan antara Anwar dan Azmin dilihat semakin ketara apabila bekas Menteri Besar Selangor itu, tidak menghadiri Majlis Temurapat PKR Pusat yang dirasmikan Dr Mahathir di Port Dickson.

Dr Mahathir dalam ucapannya dalam majlis terebut turut mengingatkan bahawa pertelagahan akibat perebutan kuasa akan menjadi sebab Pakatan Harapan bakal ditolak rakyat.
.
REFORMASI DUA DEKAD - ANWAR SUDAH TIDAK RELEVAN JADI PM? REFORMASI DUA DEKAD - ANWAR SUDAH TIDAK RELEVAN JADI PM? Reviewed by admin on 7:24 AM Rating: 5

No comments

Random Posts

3/random/post-list